tvättstugan

idag är jag ledig, och det betyder att jag måste göra nått nyttigt av dagen. så idag är det tvättstugan som gäller. Sen trodde jag och Rasmus att vi skulle på fest (sen halloween) men det var visst imorgon :P Så då får det bli lite mys farmför tv:n ikväll istället. Inte helt fel det heller.
Så imorgon är det fest som gäller. Jag ska detta år vara prinsessa, för då slipper jag köpa nya saker, utan lånar en av mammas klänningar, diadem från jobbet, och så är man klar. Rasmus var inte taggad på att vara prins som jag ville :P så han ska va en av killarna i men in black istället, så behöver inte han heller handla nått :P

Klänningen :)

Och kronan..

tacokväll

Igår hade vi Nima och Maria på besök, så vi passade på att äta tacos. Måste väl vara det lättaste att laga eller? Gott blev det iaf, har längtat efter tacos som vi gör det på vårt vis ganska länge ;) Idag är det jobb som gäller, och efter det gymmet. Imorgon är det dags att simma igen. Gjorde ju mit första pass i månadgs, och helt otroligt va dålig jag är. kommer ta lång tid att komma i samma form som jag var när jag åkte, och nu ska jag bara simma tre gånger i veckan och gymma resten, så då tar det väl ännu längre antar jag?

Jag, Nima och Maria för cirka ett år sedan :)

vänner

Hade en kanonbra kväll med mina underbara vänner igår. Vi började hemma hos mig och Rasmus med att köra lite spel och bara sitta och prata. Sedan tog vi oss ner på stan och var ute ett tag. Hur som helst hade vi jätteroligt, och det bästa var ju att få träffa alla igen :D
Nu är det väl dags för mig att städa här hemma, men gud va jag inte är taggad på det...

Bild från vår hejdåfest i mars.

tjejkväll

Igår var det ju som sagt var dags för första tjejkvällen med "simmarna" på sju månader! Så himla härligt. Bara få äta god mat, snacka, och kolla på film :) Väldigt äckliga filmer därremot..
idag har jag redan hunnit med gymmet, så nu är det bara att vila, innan jag och Rasmus ska ta oss iväg till mamma på middag. Och efter det är det raka vägen hem för att träffa de vänner vi inte har träffat sen vi kom hem än :D Så ser fram emot en härlig lördag med andra ord.

ikväll :D

god morgon

God morgon.
Nu börjar jetlagen bli lite bättre, orkade iaf vara uppe till halv tio igår ;) Idag ska jag börja morgonen med att hämta min mormor från blibesiktningen, och sedan är det jobb som gäller. Efter jobbet blir det äntligen gymmet. Gud va roligt det ska bli, har inte gymmat på sju månader så det är verkligen dags nu tycker jag.
Sen avslutas kvällen med lite kompisar. Har med andra ord ganska mycket på schemat idag, precis som det ska vara :)

på snorklingtur i thailand

Hemma

Hej.
Nu är jag och Rasmus hemma i sverige igen. Vi valde att inte jobba mer i Australien, utan tog de pengar vi hade kvar för att köra smester i thailnad på. Resan (bäde Austraslien och Thailand) har varit hur rolig som helst! Man har blivit mycket mer självsäker, och man uppskattar det man har här hemma mycket mer också.
Så vi landade igår på morgonen, och då stod min mamma och väntade på oss på flygplatsen. Hon v ar nämligen den ända vi berättat för att vi skulle komma hem, för Rasmus ville överraska sina föräldrar. Så vi släppte av honom på hans pappas jobb, och sedan åkte jag och mamma hem till oss (där jag och Rasmus ska bo nu, tills vi hittar något eget) så bor mamma hos sin pojkvän. Där vi spenderade hela dagen med att tvätta, stryka, och greja. Sen tog jag mig iväg till fjärran för att hälsa på simmarna som jag inte sett på hur länge som helst :D
'
Idag är det redan dags för jobb, så innan det ska jag till farmor och farfar för att hälsa på dom (dom vet inte heller att vi är hemma) och så tar jag en sväng förbi där igen efter jobbet, innan jag drar till fjärran för att simma lite :D
Här kommer lite bilder från koh lanta som ni inte sett än :)

elefantsafari

Jag rasmus och mimmi i poolen :D

Problem med kilroy

Hörrni nu har jag ett ganska stort problem här borta.
Jag måste boka om min och Rasmus biljett hem till sverige, eftersom vi inte kommer att åka från sydney, utan från thailand nu. Så jag gör allt som man ska, fyller i uppgifter och så, så kan man trycka på lägg till passagerare, och när jag gör det så blir det error på kilroys hemsida. Men vi vill ju såklart åka hem på samma flyg! Så alternativet är då att göra en ny till mig först och sedan en till rasmus, men går det då? usch jag hatar när det inte blir rätt. Har mailat kilroy, så hoppas dom svarar. För vi har ju inte direkt råd att ringa till dom härifrån..

vi vill ju åka hem samtidigt, på samma flyg och sitta brevid varnadra..

Snorkling

Igår var vi ju som sagt ute på en snorklingtur.
Det var en väldigt rolig dag, och vi fick se så mycket fina platser, och fiskar. På ett av ställena vi snorklade var det redan massor med fisk när man hoppade i vattnet, så vad gör ledaren? Jo han kastar i bröd i vattnet precis brevid mig. Så himla läskigt, fast häftigt på samma gång, att vara omringad av 100 fiskar i lysande färger :)
Efter snorkligen som höll på 11-18 gick vi på restaurang och åt riktigt god mat (jag och Mimmi iaf) och sedan bar det av till moken bar, där vi har varit varje kväll nu sen vi kom hit till ön.
Idag är det stranden som gäller och så ska vi kolla på lite boende i ko lanta, dit vi tänker åka imorgon. Har hittat ett 3 stjärnigt hottel, inklusive frukost, för 1300 kr för 2 personer i en vecka! Galet, det är typ vad en natt kostar i sverige om man är två :P

jag i min nya bikini på bambu beach :)

Jag och Rasmus på maya beach (där dom spelade in filmen the beach)

utsikt

Stranden

God morgon.
Både jag och Rasmus somnade jättetidigt igår, så självklart har jag vaknat jättetidigt också. men det kanske är lika bra, för idag ska vi ta oss ut med Mimmi och Rickard och åka på snorkeltur. man åker till cirka fem olika ställen och snorklar, och det ingår mat, fika, frukt, dricka. Kan ni gissa vad en sån resa kostar? 100 kr! så himla billigt :D Så har jag köpt en ny bikin som ni får se ikväll, är så kär i den, så den ska invigas idag :D
Här kommer lite bilder från stranden här på phi phi, där vi låg hela dagen igår. Älskar att det är mitten på oktober, och man bara spenderar dagrna i vattnet och solen.

Utsikt från min solstol.

strand :)

Mina fötter, vet inte om det syns, men jag försöker iaf visa den vita randen vid mina tår, som jag fått av flippfloppen ;)

Last night

Gud vilken kväll igår!
Vi (jag, mimmi, rickar och Rasmus) började kvällen med att gå till en restaurang vid vattnet, där vi åt middag och tog var sin white russian. Sen gick vi och köpte var sin bucket. En hink där det är whisky, cola och redbull i så tog vi med oss dom till stranden och började festa. Så himla rolig och lyckad kväll. Vi drack, pratade, skrattade, hoppade hopprep, och Mimmi och Rasmus körde limbo också. Men gud va dåligt jag har mått idag. Nästa gång delar vi på en bucklet, och dricker sakta. Plus att vi tog det biklligaste, så det betyder thailändsk whisky. Så inte bra alls.
Idag har vi spenderat hels dagen på stranden, och är nu hemma och tar lite paus innan vi ska gå och äta buffe ikväll, om det inte är för dyrt ;)

Rasmus och rickard på restaurangen.

Jag och Mimmi med våra buckets ;)

hoppa hopprep :D

på phiphi öarna

Okej nu hart vi äntligen kommit fram till phiphi-öarna. Asså vilken skillnad från bangkoks väder. Där var det regn och grejer hela tiden, men här är det klarblått och stekande sol, så ni kian ju gissa vilka två som ser ut som kräftor efter att ha åkt båt i en timme till ön :P Vi bor en mysig lite bungalow här, jättenära stranden och till alla aktiviteter :D Ikväll (om en och en halv timme) ska vi ner till piren och träffa Mimmi och Rickard, så nu ska jag platta mitt hår,m sminka mig och sätta på mig klänning :)
Hoppas ni har det fint hemma i sverige också. Här är det så himla härligt 33 grader och sol, imorgon är det stranden som gäller hörrni ;)

på väg

Rasmus i hängmattan utanför vår bugalow

bangkok

Då har vi redan kommit till sista naten här i bangkok. Idag ar solen varit framme, så vi gick till en park och satte oss och njöt av värmen med varsin glass. Hur härligt som helst! Men jäklar va varmt det är, ska blir hur skönt som helst att komma till phiphi öarna på torsdag (åker imorgon kväll) Så blir det lite mer strand och sånt. Plus att vi ska träffa Mimmi och Rickard, hur kul som helst ska det bli.
Här komer lite av våra bilder tagna i Bangkok:

TuristRasmus med kartan i högsta hugg :P

Jag framför templet vid bigbuddha. Så fint!

tempel

i Bangkok

Framme i bagkok.
Kom hit igar vid ett, men orkade inte satta mig vid internet da saklart.
Vi lammnade vara vaskor pa rummet (privat rum med en jattesang 330 kr for tva pers i 4 natter) och sen gick vi ut och kollade. Tog en tuktuk in till siam markets, och gick sedan till lumpini pakr. En sa himla fin park mitt i bangkok city. Ni far se mina bilder nar vi kommer hem till sverioge igen tror jag, eller om vi hittar wifi pa natt av de stallen vi bor pa :) nu ska vi ut och kolla pa lite tempel, och sedan blir det kanske flytande marknaden ikvall.
ha det fint!

mellanlandning

Sitter just nu på kuala lumpurs flygplats och väntar på att få kliva på planet till bangkok. Vi har tre timmars väntan och sen är det dags. Ska bli så himla kul detta. Har precis pratat med Mmimmi. och vi träffar henne och rickard på phiphiöarna den 13:e, sen så börjar vår resa tillsammans :) Gud va taggad jag är. Första gången jag är i thailand också, annars har ju typ alla svenskar varit där :P

flyger med air asia, mycket billigare än allt annat vi kollade på :D

hejdå

Sista dagen höär i Australien nu. Känns lite konstigt, har ju ändå varit här i över ett halvår. Och har varit så himla bra! Men inatt går planet till thailand, där jag och Rasmus först ska spendera 4 dagar i bangkok (så taggade). Och sedan drar vi nog till phuket för att möta Mimmi och Rickard, så ska vi resa runt i en månad i detta land. När vi är klara med det beror ju allt på hur mycket pengar vi har, men om vi har råd skulle jag verkligen vilja se malaysia också, innan vi åker hem till sverige igen :)

I melbourne harboure

Brisbane

Jag på midil beach i Darwin

Dykning i Cairns :D

Första bilden på oss i detta land! Framför Sydney opera house :)

Min profilbild

sigrid

En blogg om mitt liv: Jag är en tjej på 20 år som just nu befinner sig i Australien där jag bor med min pojkvän. Här får man följa vår vardag och allt det roliga som Australien har att erbjuda.